Řada slavných hudebníků se na své profesní cestě rozhodne, s větším či menším úspěchem, zabrousit i do oblasti muzikálů. Jinak tomu nebylo ani u Paula Simona, jehož muzikálový počin spatřil světlo světa přesně před čtvrtstoletím.
Paul Simon vešel do dějin především jako člen slavné folk-rockové dvojice Simon & Garfunkel, kterou tvořil spolu s Arthurem Garfunkelem. Společně se proslavili zejména v šedesátých letech minulého století a jejich skladby Mrs. Robinson, The Sound of Silence a především Bridge over Troubled Water (stejnojmenného alba s touto písní se prodalo dokonce kolem deseti miliónů kusů), patřily k tomu nejlepšímu, co tato dekáda na poli populární hudby přinesla.
Ve druhé polovině devadesátých let zkusil Simon proniknout také do světa muzikálu. Přesně před pětadvaceti lety, konkrétně 8. ledna 1998, byl na Broadwayi v divadle Marquis s velkým očekáváním uveden titul The Capeman, ke kterému Simon složil nejen hudbu, ale napsal také písňové texty a scénář, na kterých spolupracoval s nositelem Nobelovy ceny za literaturu Derekem Walcottem. Muzikál zpracovával příběh Salvadora Agrona – Portoričana, který byl ve svých šestnácti letech jako nejmladší člověk ve státě New York odsouzen k trestu smrti. Agron, člen nechvalně proslulého pouličního gangu Mau Mau, roku 1959 zavraždil na Manhattanu dva teenagery, které si spletl se členy nepřátelského gangu. Podle peleríny se saténovou podšívkou, kterou měl Agron tu noc na sobě, ho bulvární novináři označili přezdívkou Cape Man. Jeho trest smrti byl posléze změněn na doživotí a roku 1979 byl Agron nakonec z vězení propuštěn. Zemřel v dubnu 1986 ve věku nedožitých 43 let.
Bezprostřední recenze po premiéře byly v drtivé většině velmi negativní a stejně tak reakce publika. Time Magazine dokonce označil muzikál The Capeman za jeden z největších propadáků v broadwayské historii. Po necelých třech měsících a 68 reprízách tak produkce skončila, přičemž prodělala neuvěřitelných 11 milionů dolarů. Přes veškeré negativní ohlasy však většina kritiků chválila hudební stránku díla, která mísila latinské rytmy, gospel a rhythm and blues. Pochvalné reakce zaznamenala také řada účinkujících, například dnes již slavný latinskoamerický zpěvák Marc Anthony, který v muzikálu ztvárnil mladého Salvadora Agrona. Dílo obdrželo také 3 nominace na cenu Tony převážně v hudebních kategoriích. Právě hudbu tedy můžeme označit za úspěšnou část Simonovy snahy dotknout se muzikálového světa. Ještě před premiérou muzikálu Simon vydal studiové album Songs from The Capeman, na které sám (za účasti některých budoucích účinkujících) nazpíval 13 písní z tohoto díla. Po premiéře měla být vydána také kompletní hudební nahrávka muzikálu, po neúspěchu díla však byla odložena. Překvapivě byla vydána až roku 2006, přičemž písně na ni nazpívali umělci z původního broadwayského uvedení a zaslechnout zde v jedné skladbě můžete také samotného Paula Simona.